Toto bola moja prvá Manta
ktorú som kúpil vo februári 1995 v LV a dal som za ňu 50 000 Kčs.
Bol to pre mňa v ten deň úžasný pocit a bol som veľmi šťastný
že som sa stal hrdým majiteľom auta Opel Manta B. Pamätám si to
akoby to bolo dnes. Bol to ročník 1979 a motorová verzia 20S čiže
s karburátorom a 4st. prevodovkou a interiér auta bol v kombinácii
červeno-čiernej len sedadlá boli čierne ale RECARO.
Jednej krásnej letnej noci keď
som sa vracal z práce domou po 22hej hodine sa mi stala jedna nepríjemná
vec a to že mi praskol chladič, zovrela mi voda a ako tak som došiel
domou. Po kompletnej kontrole motora som zistil že mám prasknutú
hlavu valcov cez ventily. Samozrejme chladič išiel do kontajneru a
na jeho miesto som kúpil nový. Motor som potreboval zohnať druhý
čo sa mi aj nakoniec podarilo úplnou náhodou.
Kamarát v robote mi povedal
že v Stupave na vrakovysku majú také isté auto tak som neváhal.(viď.
foto č.3) Vďaka druhému kamarátovi bola táto Manta u mňa pred
domom na parkovisku na sídlisku a mohla začať transplantácia
motora čo bolo pre mňa v tej dobe úplne neznáma vec a ešte ako
na potvoru to bol motor 20E (čiže 4 bodové vstrekovanie) a nie
20S takže som musel podorábať elektriku a veci s tým súvisiace
ale po krátkej dobe sa to podarilo na čo som na seba veľmi hrdý.
Bohužiaľ táto moja prvá
Manta mala krátku životnosť nakoľko som ju 20 decembra
1995 cestou z práce a zasa po 22hej hodine rozbil na diaľnici,
bola to totálka ale v zdravý ma ešte odviezla domou.